torstai 14. kesäkuuta 2012

Toinen nainen

Mitä tapahtuu, kun tyttö joka ei ikinä osaa pitää turpaansa kiinni koskaan onkin sanaton?-Ei mitään. Mulla on ongelma, joka on niin iso mulle, että kun näin sen menin ihan sanattomaksi. Voin oikeasti sanoa, että en ikinä osaa olla hiljaa. Niin kuin aikaisemmin sanoin niin sanon mitä sylki suuhun tuo, ilman että mietin ketä se loukkaa jne. Jälkeen päin saatan katua sanojani taikka joudun pyytelemään anteeksi. Kun riitelen jonkun kanssa, en osaa olla se joka on hiljaa ja kuuntelee. Mun on pakko sanoa ne viimeiset sanat. Musta tuntuu, että olen syntynyt suureksi suuksi. Olen aina sanonut itselleni, että: ''Ken suunsa pitää kiinni, se kärsii eniten''.  Jos asiat pitää sisälllään niin satutat vain itseesi. Se on vapauttavaa sanoa mitä ajattelee. Vihaan sitä, että ihmisiä rajoitetaan jopa puheessa. Jo pienenä opetetaan, että mitä saa sanoa ruokapöydässä ja mitä ei. Mun kaverit varmaan on ihan kauhun partaalla, kun aina mulla on jotain sanottavaa johonkin. Vaikka olisi kyse ufoista taikka liito-oravista. Ehkä se on ne geenit, koska oon semmoisesta suvusta josta lähtee sukukokouksena eniten ääntä. Meillä tavallinen keskustelu voi olla välillä toisilleen huutamista.
  Mä näin eilen asian, joka sai mut sanattomaksi. En saanut sanottua mitään, en yhtään mitään. Aivot vain yhtäkkiä sammuttivat valot ja päätti olla toimimatta. Asia loukkasi minua niin paljon, että en vain yksinkertaisesti keksinyt miten reagoida siihen. Toisaalta mulla ei ole syytä olla asiasta loukkaantunut. Mä välillä ajattelen, että olen erilainen kun muut naiset. Välillä taas havahdun kuinka samanlainen olen kun muut naiset. Yhtä tunteikas, yhtä dramaattinen, yhtä haavoittuvainen. Olen aina ollut yksi jätkistä, mutta jokin mussa on samaa mitä kaikissa naisissa. En kestä nähdä miestä, jota joskus meinasin rakastaa toisen naisen kanssa. Tottakai, se on päässyt yli ja jatkanut niinkuin minäkin. Häiritsevintä tässä eniten oli, että toinen nainen on yksi parhaimmista kavereistani.
  Miten sun pitäisi siinä vaiheessa toimita? Olisi tehnyt mieli käyttäytyä kuin leijona ja hypätä kimppuun, mutta hiljensin itseni. Olin vain paikoillani ja tuijotin. Olin hiljaa. Yleensä kun näen jonkun mun ex-poikaystävä ehdokkaita nykyisen kanssa, niin aina etsin naisesta vikoja. Jotain syitä miksi olen taikka olin parempi kun hän. Musta tuntuu, että jokainen nainen tekee niin. Juoruilee siitä parhaalle ystävälleen ja nauraa yhdessä naisen vijoille. Mitä tehdä kun se nainen jolle pitäisi nauraa onkin sun hyvä ystävä? Ensimmäinen ajatus oli hyökkäämisen jälkeen saada jonkinlainen selitys. Kumminkin tää mun ystävä tiesi kuinka paljon siitä miehestä välitin. Sanotaan, että ''Kaverin eksään ei kosketa'' Loppupeleissä kaikki on niin itsekkäitä, että ei välitä ketä loukkaa. Kunhan itsellään on asiat hyvin.
 Mä oon kumminkin sen verran vahva, että mua ei semmonen kaada. Pisti vain sanattomaksi. Tällä hetkellä kun olen jo kotona, mulla on paljon sanottavaa. Paljon sanottavaa etenkin tälle mun ystävälle.
xoxo: Nimo

4 kommenttia:

  1. Löysin tän sun blogin vasta, mutta ku oon selaillu noita sun aikasempia tekstejä, ni oon huomannu yhen yhdistävän tekijän kaikissa niissä; ne pistää miettimään. Niin pisti tääkin. Ja se on hyvä asia :) osaat kirjottaa niin, että on vaan pakko miettiä, mitä on lukenu, ja sitten ne asiat jää päähän pyörimään, ja sitte oppii samalla itsestään jotain uutta.

    VastaaPoista
  2. Tuun vähän jäljessä, koska edellisessä postauksessa jo moni oli tullu sua kehumaan. Mut aattelin nyt ittekki jotain kirjottaa. :) Löysin tän blogin suosikista ja aattelin et käyn kattoo millai tää on. Ja ylläri liityin heti lukijaks! Suosikin juttu oli hyvä ja oot rohkee ku uskallat olla oma ittes, moni ei siihen kumminkaa pysty.. Mut joo hyvää kesää sulle ! :) http://minkaron.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Hei tsemppii sulle ihan hirveest!

    Mut löysin sun blogin äsken, Suosikisat tietty, ja lueskelen nyt sun tekstei. Ihailen sua! ihan oikeesti :) Lukijaksi liityin, toi Suosikin juttu susta oi todella hieno, ja oot tosi rohkee...

    VastaaPoista
  4. Hei !

    Luin sen jutun susta, mikä oli suosikissa. Oot oikeesti tosi rohkee ja annat hyvää esimerkkiä siitä, että pitää olla mitä on, eikä sitä mitä muut haluaa. Päätin sit tulla lukee sun blogia ja lukijaks liityin (:

    VastaaPoista