keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Askel lähemmäs unelmaa: Suosikki

Heräsin aamulla ja juoksin suoraan katsomaan postiluukusta: Onko suosikki jo tullut? Ei ollut, keitin kahvit ja odotin että se tulisi. Olen odottanut sitä niin kauan ja tehnyt sen eteen niin paljon. Odottaminen alkoi kyllästyttää ja ajattelin, että se tulee kun tulee. Kirjauduin sisään mun bloggeriin ja ihmettelin yhtäkkistä lukija ruuhkaa. Tuli kommentti: ''Luin sen jutun mikä on susta tehty Suosikissa..'' En lukenut enempää, vaan juoksin pihalle katsomaan olisiko se jo tullut.
 Siellä se oli muiden laskujen seassa. Kiljahdin ja en voinut odottaa että löydän sen sivun missä on mun kuva ja mun tarina. Vaikka itse olen sen toimittajan kanssa kirjoittanut, niin se näytti ihan erilaiselta painettuna. Selailin lehden läpi ja luin kirjotukseni ainakin 5 kertaa ennenkun tajusin kuinka siistiä tää koko projekti on ollut. Tää on ollut ehdottomasti askel lähemmäs mun unelmaa. Olen kertonut mun tarinan koko Suomelle. Olen päässyt tekemään sitä missä olen hyvä, eli kirjottamaan. Yhteistyö toimittajan kanssa jolla on monen kymmenvuoden työkokemuksen kanssa koko tekstin kirjotttaminen on ollut mitäkin vuoristorataa. Samanlainen tunne mikä tulee kun menee vuoristorataan on pyörinyt mun vatsassa koko projektin ajan. Hienointa oli se, kun toimittaja kertoi että koko Suosikin toimitus lueskelee mun blogia ja kehotti mua jatkamaan kirjottamista. Se oli jotenkin tosi kiva, saada kehuja niin kokeneelta ihmiseltä. Itse haluisin toimittajaksi jonain päivänä, niin tuntu hyvältä nähdä toimittajan työ niin läheltä ja ylipäätään tehdä oikean toimittajan kanssa juttua. Paras kommentti tähän mennessä on kyllä tullut mun luokkakaverilta, joka laitto mulle viestiä näin: ''en pääse susta eroon kesälläkään ku tuut postilaatikostaki sisää :D miss u ! ♥ '' Jotenkin tosi suloisesti sanottu Sonja!
 Päästään kohtaan missä ihmiset miettii miksi olen kirjottanut niin ison asian lehteen, koska mä olen kyllästynyt siihen, että ihmiset kyselee: Miksi otit huivin pois? Nyt kaikki sen tietää. Enkä voisi olla yhtään onnellisempi, että mun ei tarvitse enää selitellä mun tekoja. Olen saanut yhden painavan kiven sydämeltäni pois. Mikään ei voi olla hienompaa tällee kirjoittajana katsoa kun sun kirjottama teksti on mustavalkosena niin suositussa lehdessä. Olen ylpeä itsestäni.
 Koko projektissa mua jännitti eniten kuvaukset. Stressasi ihan hirveesti, koska oonhan mä tottunut olemaan kameran edessä, mutta vaan kaverit on ollut kameran toisella puolella. Tottakai, on koulukuvaukset, mutta ne on ihan erilaiset kun nuo kuvaukset mitkä mulla oli. Musta tuli tosi ujo, vaikka en yleensä ole. Kuitenkin saatiin otettua jonkinlaiset kuvat lehteen. Nyt ihailen itteeni sivun kokoisena ja toivon että te kaikki lukisitte mun tarinan Suosikista.
xoxo: Nimo

34 kommenttia:

  1. Ihan sika hieno juttu, kuulinki täst jo Lindalta :)

    VastaaPoista
  2. Ainakin suosikki osaa valita hyvän blogin ! :)
    Nimo sulla on ihan mahtava blogi ja sitä on ihana lukea, jatka samaan malliin :)

    VastaaPoista
  3. Näin tän sun blogis osoitteen suosikis ja päätin tulla kattoon, on kyllä hyvä blogi! Ja lehtijuttukin oli tosi hyvä :)

    VastaaPoista
  4. aaaws nimo rakas ! (: <3 pakko käydä ostaa tuo lehti tässä kuhan saan rahaa. ((: ikävä tulee kyllä sua ! mut kesällä ku tuun stadii nii pakko nähä ? ((:

    VastaaPoista
  5. Tosi hyvä teksti :-)!

    VastaaPoista
  6. Ihan hullun siisti homma. Oikeesti oot ihan paras ja oon aina aatellu et susta tulee jotain. Ja nyt ku kuulin et oot päässy lehteen niin aattelin vaa et täst se alkaa. Sun ylämäki. Oon tosi ilonen sun puolesta(: PS, oot ihan sika hyvä bloggaaja ja kirjottaja.

    VastaaPoista
  7. On hienoa että sä pystyt olee omas ittes, harmi että kaikki kaverisi eivät pystyneet hyväksymään valintaasi!! :) Minusta on hienoa että teet omia itsenäisiä valintoja. Sinunlaisia ihmisiä pitäisi olla lisää!!

    VastaaPoista
  8. Onnee että oot päässyt Suosikkiin! En ihmettele miksi, olet niin hyvä kirjoittaja ja blogisi perusteella aivan ihana ihminen! Tota noin, pakko myöntää ettei mulla ole kunnolla tietoa tosta sun jutusta Suosikissa, pitäisi varmaan ostaa se lehti tai käydä kirjastossa lukemassa se... :D

    VastaaPoista
  9. Luin ton sun juttus ja tulinkin sitä kautta tänne sun blogiinkin (vaikutat kiinnostavalta ja aidolta ihmiseltä!). En yhtään ihmettele miks otit huivis pois ja rispektii siitä, voi kun kaikki uskaltas olla niin rohkeita. :) Ja btw sulla on ihana hiukset :3

    VastaaPoista
  10. Voi kiitoksia teille kaikille näist ihanista kommenteista(: Oon ihan otettu!

    VastaaPoista
  11. löysin sun blogin suosikin kautta, lueskelin näit tekstejä ja haluun todellaki pyytää anteeks koko suomen puolest, jokaista neekeriä minkä oot kuullu! Ihanaa et oot saanu hyvii kavereit täältä, ehkä me putkiaivot suomalaiset viel joskus opitaa et kaikki on samanarvosii!:)

    VastaaPoista
  12. Voi nimoo ! oot nii paras :) mä just eilen luin ton sun jutun Suosikista, en ostanu niinku sanoit et mun pitäis ;) mut aattelin just et kunha luen sen sun jutun kunnolla et luen sitä vaik nii kaua kunnes joku myyjä tulee häätää mua sielt pois ja sit sinne tuliki yks myyjä häätää mua ja ulriikaa lukemast sitä juttuu, onneks oltii iha lopus :D mut you go girl! ja jatka samaa malliii, sait tost oikeesti varmasti tooosi paljon julkisuutta, nauti siitä ku ihmiset tunnistaa sua sitte äläkä unohda mua ku oot kunno kuuluisa kirjailija ! t.Sandra

    VastaaPoista
  13. Heippa! Itekin luin ton sun jutun pikkusiskon suosikista, ja jo puolivälissä juttua aattelin, et minähän lähetän suosikkiin lukijapalautetta sulle, mutta sitten luin jutun loppuun ja näin tän blogiosotteen, ja päätinkin tulla tänne. Eli siis: sulla on IHANA asenne, oot TODELLA vahva tyttö, vaikka ootkin noin nuori. Harvalla riittäisi itseluottamusta ja rohkeutta olla tuollainen! Älä ikinä tästäkään eteenpäin anna periksi muiden ihmisten mielipiteille, vaan tee sitä, mikä tekee sinut onnelliseksi! (ah, tulipas syvällinen teksti.. Ihan kuin olisin todella vanha ja viisas tai jotain...)
    T.anonyymi 18v ;) ps. rakastan sun hiuksia!

    VastaaPoista
  14. Yleensä en lue mitään. En kirjoja en lehtiä en mitään. Sit kuulin että sä oot Suosikissa. Mun oli pakko käydä ostamassa askin tupakkaa ja kyseinen lehti. Istuin melkein tunnin parvekkeella ja poltin ja luin. Tajusin et se ei ole niin kauheeta mitä luulin. Sit luin sun tarinan mikä sai mut ymmärtämään sua ja jotenkin arvostamaan sua. Oon aina ollut kateellinen sulle, koska oot oikeesti tosi lahjakas kirjottaja. Muistan kun oltiin ysil samal luokal niin aina äikän tunneilla sait kirjotelmista kympin vaikka kirjotit vain 10 minuutissa jonkun nopean tarinan niin silti sait kympin. Siitä asti oon tiennyt et sut on luotu kirjottamaan. Niinkun mut on luotu pelaa lätkää. Tsemii sulle Nimo, oot rohkea!

    VastaaPoista
  15. Aluksi ajattelin, että hyppäisin ton sun jutun yli kun luin Suosikkia eilen. Mutta sitten ajattelin, että hei, toi vois olla ihan mielenkiintoinen, ja luin sen. Mä tykkään ihmisistä, jotka ei tee asioita sen vuoks, ku muutki tekee tai siks, ku joku niin haluaa. Siks arvostan sua, ku uskalsit luopua huivista (: Harmi, että osa sun ystävistä jätti sut, ja että et oo enää puheväleissä sun isän kanssa. Oot tosi vahva tyttö, jatka tolla asenteella, ni sä et voi epäonnistua! ♥

    VastaaPoista
  16. Nimo, sä oot tosi rohkea ja vahva nainen, keep it up! Luin sen susta kertovan jutun moneen kertaan, se oli vaa niin hyvä :) Aurinkoista kesää Nimo oot mussu:) Ps. nätit hiukset!

    VastaaPoista
  17. luin myös ton jutun - vau,on tosi upeaa että uskallat olla oma ittes vastoinkäymisistä huolimatta! :--)

    VastaaPoista
  18. Moi Nimo! Oon aika nuori ja heti kun huomasin isoveljeni suosikin nii halusin lukee sen jutun. Oot tosi rohkee ja halusit toteuttaa unelmasi, minä en ehkä olis uskaltanu! Ja tämä EI ole turha blogi! Sulla on hienot hiukset! :-)


    -Anni

    VastaaPoista
  19. Ei vitsi mä nyt haluaisin niin lukea tuon sun jutun! Harmiku ei oo ko. lehteä :/ Jään kuitenkin seurailee sun blogia, vaikuttaa tosi mielenkiintoselta!

    VastaaPoista
  20. ihan mahtava juttu! (: ( luin tuosta kuvasta lehti jutun... :D )on mahtvaa, että uskalsit tehdä sen, vaikka sait negatiivista sanomista asiasta. Sun tarinasi on vähän surullunien, mutta se että oot noin vahva ja oot ylpeä itsestäsi saa sen mun mielestä kauniiksi! :)

    VastaaPoista
  21. Luin tuon sun artikkelisi eilen Suosikista, ja kun näin siellä sivun alareunassa blogin linkin, ajattelin että mun on heti pakko käydä kurkkaamassa miltä täällä näyttää :) Sun tekstit on loistavia, ne laittaa ajattelemaan ja niillä on oikeasti tarkoituskin. Ne ei oo vaan sellasta "sit tein sitä ja tätä ja oli normipäivä hihi" -turhuutta, vaan niitä jaksaa ihan oikeasti lukea. Sun hiukset on aivan ihanat, ja mun mielestä on tosi ihailtavaa että olit niin rohkea, että uskallat tehä sitä mitä oikeasti haluat. Pidä lippu korkealla! Maailma tarvittee enemmän sun kaltaisia ihmisiä :) Ja kaikenlisäksi oot kyllä todella kaunis.
    - A

    VastaaPoista
  22. En oo aikoihin ku selannu mulle postilaatikkoon tulleet Suosikit, nyt ku luin täältä, että juttu susta on siinä, nii piti jostain nurkasta toi lehti ettiä.
    Upee juttu oli! Wau :---) Oot iha tajuttoman rohkee, toivottavast vielä joskus oot väleissä isäs kanssa. Aivan varmasti vielä joskus. :)
    Ainii ja ihailin vaa sun hiuksia tossa Suosikin kuvassa! (: Ihanat on. :)

    VastaaPoista
  23. Voi ei, ootte aivan ihania kaikki. En oo eläessäni saanu näin paljon pelkkiä positiivisia kommentteja. Aina loytyy se yks joka ei tyydytä mikään. Oon tosi ilonen et täl kertaa ei oo semmosta. Kiitos tosi paljon teille kaikille(:

    VastaaPoista
  24. Minä todella arvostan päätöstäsi luopua huivista,jatka samaan malliin;ole villi ja vapaa! :)

    VastaaPoista
  25. Aika hieno teksti! loppujen lopuks varmaa tosi vaikeeta luopuu siitä huivista ku se on siellä somaliassa niin tärkee! Mut oot aika ihme muija ku kuitenki pystyit jättää huivis pois :)
    Tsemppii!!

    -Teea punaisissa.blogspot.com :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks suosikkeja myydä kaupas?? haluisin lukee ton mut en kummiskaa vitti tilaa sitä himaan

      Poista
    2. Joo, kyl niit saa hyvin varustetuist kaupoist(: ja myos joihinkin pikkukauppoihin on tullut suosikki(: et kay vaan ostaa, ei pitais olla hirveen kallis(:

      Poista
  26. Sun juttu Suosikissa oli tosi hyvä, ja pisti miettimään. Oot tosi rohkea ihminen, jota tahtoisin usein olla itekkin, mutta en vain aina jotenkin uskalla... Ihailen sua ja tää sun blogis on kans aivan upee! :)

    VastaaPoista
  27. Luin ton jutun ja on hyvä et uskalsit olla oma ittes ja otta sen huivin pois vaikka saisitki siit negatiivisyta palautetta. Ja sun tukkas tosiaan on ku leijonan harja:)

    VastaaPoista
  28. Luin tänään just ton sun jutun. Olin hävittänyt kesäkuun suosikin jonnekkin :D. Mulla oli kauhee kiire tulla sen jälkeen lukemaan sun blogia. Sun tarinas pisti miettimään tosi paljon (: Mulla on itelläni on kaveri, jonka vanhemmat on Iranista. Se mun kaverikin lopetti huivin käyttämisen, samoista syistä kun sinäkin.

    VastaaPoista
  29. Lainasin ton vanhan suosikin kirjastosta ja sun juttus oli kyllä lehden paras! Mielettömästi tsemppii sulle, oot tosi rohkee!
    ps. i<3your hair

    VastaaPoista
  30. Missä asut nyt? Ja oot rohkeee!<3

    VastaaPoista
  31. Moi! oot niin ihana!<3 ja rohke!,Ois pari kysymyst:)
    1:Miss sun isäs asu nyt:O?
    2:Eks sul ole yhtään somaliasta kaveria:)?

    Kiitos:) kuin vastaat<3
    Sun hiukset aww!<3

    VastaaPoista
  32. Mä lähdin lukee tätä sun blogii suosikin kautta kun lainasin sen kirjastosta.uskomatonta miten rohkee sä oot.ihailen sitä myös että osaat olla oma itsesi;-)

    VastaaPoista