maanantai 28. marraskuuta 2011

I Do?

 Ekaksi haluun sanoa, että en halua kenenkään loukkaantuvan mun tekstistä, koska nää on vaan mun omia mielipiteitä. Mielipiteet on kuin perseenreikä, jokaiselta löytyy.
  16 vuotta takana, 2 parisuhdetta ja 1084 säätöä. Toi kertoo musta paljon, en oo niitä ihmisiä jotka tarvii toisen kiehnäämään viereen, että pärjäisin elämässä. Oon miettiny mun sinkkuutta tässä vähän aikaan ja tajusin, että ihmiset vähättelee sinkkuutta. Ihan ku se ois jotenkin huono juttu. Oot muka cool jos sulla on poikaystävä. Here's the point, kaikki jotka on parisuhteessa toivoisi, että saisi olla edes päivän sinkku. Tarkotan tällä ihmisiä, jotka on seurustellut pitkään. Sinkut haluu olla parisuhteessa ja varatut sinkkuja? En tajuu, ihmisille ei riitä mikään. Mä en tykkää seurustella, tai virallistaa mitään suhdetta kenenkään kanssa. Koska sitkun se on virallista relationshipista tulee relationshit.
  Toinen asia, mikä ottaa mua niin päähän on se, että pikkuteinit(mukaan lukien itseni) luulee tietävänsä jotain rakkaudesta. Mua vituttaa ihan sikana, kun joku 11 vuotias(just päässy ala-asteen kingiksi) jauhaa facebookissa kuinka ne rakastaa tyttöystäväänsä. Oikeesti parisuhteen pohjana on se, että ollaan läpäl lähetelty ''alaks olee''-viestejä. En usko, että kukaan 16 vuotias voi kokee jo rakkauden. Vahvaa ihastumista kyllä, mutta ei rakkautta. Moni ikätoverini luulee, että pakko löytää nyt ''se oikee''. Mikä pointti siinä on, miksi pitää kiirehtiä, kun koko elämä on edessä. Mä ainakin haluun nähdä vaihtoehtoja ja sitten valita se parhain niistä. Mun mielestä kukaan ei voi olla onnellinen jos kokoajan ettii sitä Mister Rightia. Miks etsiä, kun voi odottaa, että se tulee. Jos sun elämään on tarkotettu joku, niin se ilmestyy jossain vaiheessa. Ennemmin tai myöhemmin. Mä uskon kohtaloon, varmasti huomaa sen tässä mun kirjotuksessa.
  Teinikihlaus on mun mielestä naurettavaa ja kiirehtimistä. Mulla on monia kavereita, jotka on mennyt kihloihin muutaman kuukauden seurustelun jälkeen. Ja en mitenkään haluu kääntää niille selkää, koska oon tätä mieltä, mutta jos ne on mun ystäviä ne ymmärtää mun pointin. Teinikihlausta voi luokitella kahteen ryhmään. Ne, jotka pelkäävät menettävänsä toisen ja haluaa merkin toiselta, että on ikuisesti sinun. Ja ne, jotka on vaan yksinkertasesti niin tyhmiä, että ei tajua, että kihlaus on arvokasta ja suurta. Ymmärrän sen jos haluaa antaa sormuksen, merkkaakseen sen että sitoudutaan, mutta silti come on. Musta tuntuu, että teinikihlaus vie sen kihlauksen tärkeyden ja arvon. Ennen vanhaan kihlaus tarkotti sitä, että mennään naimisiin, tehdään lapsia ja eletään loppuun asti yhdessä. Mutta nykyään se on täysin muuttunut. Miksi mennä kihloihin ihmisenkaa jonkakaa ei oo valmis menemään naimisiin henkisesti ja fyysisesti? U are a child, kasvakaa eka ja sit menkää kihloihin!
xoxo; Nimo

9 kommenttia:

  1. niin totta miks seurustella kun sinkkuna voi saada best of both worlds;) ja toi on nii hyvä pointti toi ihanku sinkkuus ois joku sairaus:D ihanku pitäis seurustella vaa sen takii et sais seurustella lol!

    VastaaPoista
  2. kiitos(: niiimpä, oikeesti fuck the society;)

    VastaaPoista
  3. ah muakin inhottaa nämä teinit jotka seurustelee just vaan sen takia kun hävettäis olla yksin :D valitsee jonkun ihan ok tyypin ja eroaa vähän ajan päästä. Ei mene viikkoakaan niin niillä on jo uusi... Itseäni ei kiinnosta ja sinkkuna ajattelin pysyä vielä aika kauan :D

    VastaaPoista
  4. niiimpä(: miks tyytyä siihen keskivertoon kun voi saada sitä parasta?

    VastaaPoista
  5. toi on niin totta ku olla ja voi. tän takia mä luen sun blogia. sul aina niin asia postauksia! oot paras;)

    VastaaPoista
  6. "kaikki jotka on parisuhteessa toivoisi, että saisi olla edes päivän sinkku."

    Mä en kyllä ainakaan kuulu tohon kaikkeen. Mulle parisuhde ei oo mikään vankila ja sinkkuus vapaus. Ei parisuhteen tarvitse olla sellainen, että koko ajan pitää kertoa missä on ja kenen kanssa. Ite oon ollu melkeen 4 vuotta saman pojan/miehen kanssa enkä kyllä päivääkään vaihtaisi sinkkuudeksi. :D

    "En usko, että kukaan 16 vuotias voi kokee jo rakkauden. Vahvaa ihastumista kyllä, mutta ei rakkautta."

    Ite kyllä rakastin tota jo silloin 16-vuotiaana, oltiinhan me oltu vuosi yhdessä. En kyllä ihan rakastanut seurustelun alkuaikona, silloin oli ihastusta.. Mutta se on kyllä totta, että tosi moni nuori muka rakastaa vaikka kyseessä on vaan ihastuminen. Ja mäkään en tajuu noita teinikihloja. Ihan kuin joku sormus vakavoittais sen suhteen. Varmaan tulevaisuudessa teinikihlauskin yleistyy.. Harmi vaan. Mulle ainakin kihlaus on lupaus avioliitosta eikä mikään seurustelun vakavoittaminen. Hyvä esimerkki yhdestä tuttavasta joka meni maailman ihanimman ja rakkaimman poikaystävänsä kanssa kihloihin 2kk seurustelun jälkeen. Ne seurusteli yhteensä jonkun vuoden ja sitten erosi.

    Hyvä blogi muuten vaikka en kaikista asioista olekaan samaa mieltä.

    VastaaPoista
  7. kiitoskiitos(: Tosiaan, ollaan kaikki erilaisia. Ja en nyt löys lukkoon, että kaikki ois tämmösii mitä täs sanotaan, MUTTA valitettavasti moni on. Oon tosi onnellinen sun puolesta, jos kuulut niihin jotka on kokenut rakkauden jo 16 vuotiaana. Tosin oon vähän kateellinen, mutta kyllä se ennemmin tai myöhemmin tulee:)

    VastaaPoista
  8. Kihlauksen merkitys ei ole muuttunut, sitä vain käytetään väärin,
    edelleen avioliittolaissa kihlaus on lupaus avioliitosta.

    VastaaPoista