maanantai 6. toukokuuta 2013

Oudot hetket elämässäni

Kaikilla on hetkiä, joita haluaisi vaan poistaa muistista. Hetkiä jolloin häpeät ja haluaisit vaan hautautua maan alle tai paeta Kiinaan. Mä voin jakaa outoja hetkiä mun elämästä, ja tän jälkeen pakenen Kiinaan ja minut ei saa takaisin enää ikinä.
 Tämä tapahtui juuri viikko sitten, kun olin suorittamassa tavallista työpäivää Linnanmäellä. Mua saa sit tulla moikkaamaan, jos bongailette lintsillä. Kumminkin kerroin mun työkaverille ihan sika hauskan jutun, joka sai mut nauraa räkättämään. Silmät kiiinni vaan nauroin ja hyvä, etten nauranut sisälmyksiäni ulos. Mun työkaverin reaktio ei todellakaan ollut sama. Hän vaan katsoi minua suoraan silmiin, ja ihmetteli, että miten tollainen juttu voi olla hauska. Mä vihaan tollaisia hetkiä. Mä oon nähnyt kamalan vaivan kertoakseni jonkun hauskan jutun ja sä vaan tuijotat mua niinkuin olisin kertonu mummoni juuri kuolleen. Missä ihmisten huumorintaju? Mä en pidä ihmisistä jotka ei voi vaan heittäytyä ja ottaa kaiken tosissaan. Miksi et voi vaikka feikisti nauraa, ettei olisi niin outo hetki?
 Toinen outo hetki mun elämässä, joka kummittelee mua ja tapahtuu aina uudelleen ja uudelleen. Kun yrität heittää highfiven jonkun kanssa, ja se toinen yrittää klikkaa. Kumpikaan ei voi päättää kumpi tehdään, ja tilanne päättyy totaaliseen repeämiseen tai outoon sohimiseen. Suosittelen ensimmäistä. Sama tunne myös esiintyy kun olet halaamassa jotain ja hän samaa aikaa vaan heilauttaa tervehdykseksi. Seisot siinä urpon näköisenä, että pitäisikö viedä halaus loppuun vai vaan esittää että olit haukottelemassa? Miksi näitäkin hetkiä esiintyy? Jos sä olet mun kaveri tai edes tuttu niin seuraavan kerran kun näen sinua, mä halaan sua. Tykkäsit tai et. Älkää pistäkö mut tuntee itseni oudoksi. 
 Samoin se, kun tervehdit jotain ihmistä ja hän ei tervehdi takaisin. Huomasi tai ei huomannut, kumminkin sä tervehdit mutta kukaan ei vastannut. Tiedättekö kuinka vajaalta se tuntuu? Pahempi on vielä se kun jos tämä ihminen jota juuri tervehdit kysyy sulta ''Moikkasitsä mua vai?'' Siinä katsot häntä vitun vihaisena ja vastaat yhtä hienosti ja luovasti '' En tietenkään vaan tota seinää, me ollaan parhait kavereit'' Poistut siitä nolosti ja poistat tämän ihmisen sun Facebook kavereista. Kyllä, mulla on käynyt näin. Minkä takia, ei voi vaan ystävällisesti tervehtii takasin? Tai edes coolisti heilauttaa päätä tervehtiäkseen takasin.
 Mulla tapahtuu myös outoja hetkiä, kun joku ihminen kävelee mun ohi ja mä vahingossa kosken siihen. Tämä ihminen kääntyy naamassaan wtf-ilme. Sä vaan katsot takasin ja änkytät anteeksipyyntöä. Miksi? Mitä pahaa siinä on, että vahingossa koskin sinuun? Miksi katsot minua takaisin kun olisin juuri yrittänyt pölliä sun lompakkoa? Mä vaan koskin sun olkapäähän vahingossa. Lupaan, että seuraavan kerran kun mulle käy näin, mä huudan tälle toiselle ihmiselle pervonaama päällä ''Tykkään sun polvesta'' jos siis satun hipasemaan polveasi. 
 Mä kuljen myös paljon junilla ja busseilla jolloin yleensä istun vastakkain jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa. Yleensä katsekontakti voi tulla jonkun kanssa. Yleensä kaikki vaivaantuu kun katson silmiin pitkään. Miksi ei saisi bussissa tai junassa katsoa toista silmiin? Miksi mulla tulee sellainen olo, että tuijottaisin tissejäsi ja minun pitää katsoa pois, vaikka katson vaan silmiäsi? Ensi kerralla kun joku istuu bussissa tai junassa mua vastapäätä, mä aion tuijottaa koko matkan ja jos tämä kysyy, että miksi teen näin. Vastaan kriippinä ''Tiedän mitä teit eilen''
 Mä en tykkää tuntea oloani oudoksi, joten ihmisten pitäisi vaan ottaa iisisti ja mennä virran mukana. Eikä aina olla sillee siis omg-fiiliksissä kun mikäkin tampooninsa unohtanut pissis. 
xoxo: Nimo

8 kommenttia:

  1. tykkään nii kauheen paljo sun blogista, oot aivan mahtava ku kirjotat omalla tavalla etkä niinku kaikki muut :-) oot ihana!!

    VastaaPoista
  2. Oon niin samaa mieltä !! välillä tahallaan tuijotan ihmisiä suoraan silmiin , oikein tahdon niiden tuntevan kuinka tuijotan niiden "sieluun" XD

    VastaaPoista
  3. hei oon lukenu nyt hetken aikaa ja tää on loistava blogi:D osaat kirjottaa hauskalla tyylillä.

    VastaaPoista
  4. Ootko lintsillä kesätöissä siis? C: oot ihan jumalattoman kauniss!:3

    VastaaPoista
  5. Ei bloggaamisel kumminkaan niin paljon tienaa, ja sen takia pitää tehä oikeitaki töitä :) Joo, oon lintsillä kiskoilla töissä, joten jos tekee mieli hattaraa tai lakuja niin tervetuloa vaan!

    VastaaPoista
  6. Oot aivan ihana ja kirjoitat hauskasti. :D<3 Sun blogia on kiva lukee :---)

    VastaaPoista
  7. Sulla on ihan mieletön blogi ! En oo koskaa tykänny lukee blogeja, mut nyt on pakko myöntää et tykästyin sun blogiin! Sä kirjotat ihan mielettömän hyvin ja sun teksteissä on asiaa! (:

    VastaaPoista