perjantai 10. toukokuuta 2013

Ärsyttävän kauniit kaverit

 

Mä heräsin aamulla ja katsoin peiliin. ''Hyi saatana oon ruma'' sanoin itselleni. Nauroin kun tuntui niin koomiselta puhuu omalle peilikuvalle. Ei siinä kai mitään pahaa ole, vaikka useinkin vietän aikaa siinä saman peilin edessä korjaamassa virheitäni ja tekemässä itseäni kauniiksi. Silti mä seisoin siinä ja sanoin itseäni rumaksi. 
 Hetken päästä rupesin miettimään kaikkia niitä kauniita ihmisiä mun ympärillä. Huomasin hetkessä, että kuinka ärsyttäviä mun kauniit kaverit on. Mä oon niitä ihmisiä, jotka oikeasti laittaa hiukset nutturalle ja lähtee ilman meikkiä kouluun. Kuka jaksaa joka päivä oikeasti meikata koska menet kouluun? Kuka jaksaa laittaa hienot vaatteet päälle ihan vaan sen takia, että menee käymään kaupassa? Mä voin sanoa jo nyt, että moni mun kaveri on tälläinen. Naurettavinta on se, että mennään salillekkin täysi maski naamassa. Ajattelen aina itsekseni maalin tuhrima huppari päällä, että tulisi nyt jo kun on tarpeeksi kaunis muutenkin. Jos on jo kaunis, niin miksi yrittää saada itseään kauniimmaksi? Eikö se aina mene niin, että kun yrittää liikaa jotain niin yleensä epäonnistuu. Rakkaat kauniit kaverit älkää yrittäkö olla kauniita, kun te olette jo.
 Vielä enemmän mun verenpainetta nostattaa, kun mun kauniit kaverit aina valittaa kuinka rumia ne on. Mua ei haittaa vaikka neljä kertaa päivässä sanoisit omalle peilikuvalle, että olet ruma. Mutta kun sanot sen minulle, mulla tippuu viimeisimmätkin ripsivärit ripsistä ja valuu poskipunat kun mikäkin vesiputous. Mua ärsyttää ihan suunnattomasti. Miksi tytöt yleensä edes tekee näin? Ensimmäinen asia mikä tulee mieleen on: huomionhaku. Miksi sun pitää ylipäätään hakea huomiota kun saat sitä jo tarpeeksi, koska olet kaunis? Ihan kun tarpeeksi moni poika ei juttelisi sinun kanssa vaan sen takia kun olet kaunis. Ihan kun tarpeeksi moni ihminen ei jo tykkää sun uudesta Facebook kuvasta, ihan kun tarpeeksi moni ihminen ei jo ole kommentoinut sinulle ja kehunut kuinka kaunis olet. Silti kehtaat sanoa minulle, että olet ruma. Mun tekisi mieli vaan släppästä näitä tyttöjä ja käskeä katsomaan peiliin. Ei sen takia, että sulla olisi naamassa jotain vaan koska sulla on kaunis naama. Mä ymmärrän, että jos on huono itsetunto tai jotenkin epävarma olo asemastaan. Paraneeko se kumminkaan sillä, että alistat itseäsi ja hoet rumuuttasi? Kaikki sen tietää, mutta kerrottakoon jos kerrot kaikille rumuudestasi niin kuka enää jaksaa pitää sua kauniina? Paitsi ne kaikki pojat jotka koulun ruokalassa kantaa tarjotintasi, koska olet kaunis.
 Mua ärsyttää vielä enemmän nämä mun kauniit kaverit, jotka sanovat itseään rumaksi, mutta tietävät, että sinä olet vielä rumempi. Kuitenkin tälläiset kauniit kaverit hokevat sinulle kuinka kaunis sinä olet. Missä on logiikka? Jos mä olen kaunis, ja sinä 170cm pitkä blonditukkainen täydellisellä kropalla olet ruma niin mä ihan oikeasti olen valmis laittaa itseni tehosekottimeen ja juoda itseni pois. Viimeiseksi mutta ei vähäisemmäksi kun kaunis kaverisi sanoo sinulle, että sitä ärsyttää kun kaikki pojat tulee iskemään, eikä oikeen tiedä kenet valitsee. Sinä onnekas paskiainen olisit kiitollinen, että joku ihminen osaa arvostaa kauneuttasi ja haluaa olla sinun kanssa. Minä en edes muista milloin viimeksi, joku olisi yrittänyt iskeä minua. En ymmärrä, enkä tule koskaan ymmärtämään. Kertokaapas mulle, onko teillä tälläisiä kauniita kavereita kun mulla?  
 xoxo: Nimo 

31 kommenttia:

  1. Nimo sä oot kaunis ! Ja kaikenlisäks oot ihana ja ilonen, moni ei :)

    VastaaPoista
  2. oot niin upee nainen !

    VastaaPoista
  3. Aaaaaa herranjumala mitä tekstii ! Tää blogi rulaa. Oikeesti

    VastaaPoista
  4. Nimo sää oot säkennöivä, todella ihana persoona (mitä näin blogin kautta välittyy) ja kaunis! Sulla on hyvä itsetunto, teksien perusteella. Oot tosi hyvä kirjottaan ja blogis on mahtava<3 Toivottavasti piristin sua... Ja ei en yritä mielistellä, oon oikeesti tätä mieltä.

    VastaaPoista
  5. OLET KAUNIS IHMINEN <3

    VastaaPoista
  6. Jaa väitäkkö että meillä jotka on kauniita on pakko aina olla paska luonne ja että kaikki kauniit on ylimielisiä? oot vaa kateellinen ku jaksat ees väsätä tällästä kirjotusta. Teet aina dissaavia kirjotuksii asioista jota sulla ei ole, esim just kauneus, laihuus jne.. teeppä joskus sellane postaus rumista läskeistä jotka on kateellisia kun jollain on mitä itellä ei oo.
    Omg myötähäpeä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii ja vielä että kuka se haluu huomiota ku valittaa tääl julkisesti että kattoo peilii ja haukkuu itteensä rumaks:D

      Poista
    2. Mut teeppäs sä se kirjotus rumista läskeistä jotka on kateellisia. Lyön koko elämästäni vetoa ettet sais mitään aikaseksi. Muuta kun ''vittuperkelesaatana'' ja kirjotusvirheit siihen väliin.

      Poista
    3. Hei sinä ano joka saat mun ruman naaman kippuralle. Voisin tähän mainita että aurinko on punainen, ei vaan vastaat varmaan että se on keltainen. Siitä on turha kinastella, jokainen ihminen näkee auringon eri tavalla. Voin vaikka vannoa ettei sun hiukset oo kauniin suorat aamusin tai naama yksivärinen, ettei sun edellisen päivän ripsarit ole levinnyt (jos olet edes oppinut korostamaan silmiäsi), kulmakarvat sojottais oikeeseen suuntaan tai sun henki tuoksuis mintulle herätessäs. Jokainen tyttö näyttää ihan kolme päivää hakatulta herätessä, se on ihan normaalia ja jos sä et sitä näe itsessäs niin kulje ihmeessä kaduilla nokka pystyssä. Mä katon oikeen mieluusti sun räkää jos talsit mua vastaan kampin femmassa tai muualla missä vastaan kävelee sunlaisia vatipäitä. Ite oon käsittäny että Nimo kirjoittaa mielipideblogia. Ootko niin nuori ettet ole kuullut vanhaa sanontaa "mielipiteistä on turha kiistellä". Tämä on ihan totta, jos mä sanon että mulla on harmaat pikkarit niin sun on turha tulla väittämään niitä keltaisiksi. Ensinnäkään en käytä keltaisia vaatteita ja toiseksi sä et ole nähny mun pikkuhousuja. Tutustu ensin ihmiseen ennen kun alat haukkumaan sen sisäistä kauneutta. Tulevaisuudessa (jos tolla asenteella pääset edes vihille) tulet kirkossa todennäköisesti SANOMAAN "tahdon". Meinaatko sä jollain tavalla sheikata vartalollas tai ilmeillä naamallas nuo kuusi kirjainta? Ei, vaan tärkeimmät asiat tulee sisältä, sydämestä ja ne merkitsee eniten. Mieti omia itsetunto-ongelmiasi ensin ennen kun tulet aukomaan päätäsi henkilölle joka on helvetin onnellinen olemassaolostaan. Jos tämä on sulle pakkomielle, ole hyvä ja kietaise alahuulesi pään yli ja nielaise kaunis naamasi vatsaan. Tuskin sä rumaa ruokaa edes söisit, ainakaan jos olet tolla asenteella tässä elämässä.

      Poista
    4. Niin joo, jos sun kroppakin on niin syötävän hyvännäköinen niin venytä se huuli ihan kantapäihin saakka ja nielaise ylpeytesi. Se maistuu muuten helvetin hyvältä. Varo kuitenkin ettet saa sun makeesta kropasta sokeritautia.

      Poista
    5. Jaa onkohan kusi noussu päähän kun ei enään kritiikkiä siedetä? Ei tarvitse huomioida jos tuntuu pahalta joku kommentti. Vasta haukkuminen ei auta yhtää mitää.

      Poista
    6. Jos et itse kestä vastaansanomista, kannattaako silloin edes aloittaa? :-) Kritiikki on tervetullutta, mutta senkin voisi ilmaista vähän hienosanaisemmin kuin toisen suoralla moittimisella.

      Poista
    7. Tarkotin ettei voi yleistää sitä että kaikki kauniit olis ärsyttäviä tai huomionhakuisia. Mun mielestä se on hyvä jos nainen jaksaa huolehtia ulkonäöstänsä. Sanoinko että ulkonäkö ois tärkeempi kun luonne? Jos ihminen on kaunis ei se automaattisesti tarkoita sitä että olisi ruma sisältä. Mutta tää Nimo antaa tässä kirjotuksessa ymmärtää että kaikki kauniit ois ärsyttäviä ja huomionhakuisia lissuja, jotka ei ajattele mitää muuta kun ulkonäköä. Jos ei se kestä kritiikkiä nii ei kannata kirjoittaa tälläsiä yleistäviä tekstejä, sama ku sanois että kaikki somput elää sossurahoilla vaikka monet on veroja maksavia, työssäkäyviä ihmisiä. Vihaan tällästä että kun joku haukkuu lihavia ihmisiä nii se on heti ihan kauhee ihminen, mutta laihoja saa kyllä arvostella ihan vapaasti ja se on täysin suotavaa. Kuinkakohan kova haloo siitä syntyis ku joku tekis dissaavan kirjotuksen rumista ihmisistä?

      Poista
    8. Ole hyvä vaan ja tee. Mä istun chillisti ja lupaan lukea sen. Mä en mun mielestä ole yleistänyt tai antanut edes ymmärtää niin. Linkkaappa tähän missä kohtaan mainitsen että kaikki kauniit naiset on tuollaisia. Mä puhuin mun omista kavereista, niinkun otsikkokin sanoo. Ja jos et mun kavereita tunne niin musta sulla ei ole mitään syytä tulla kritisoimaan, kun et tiedä selkeesti mun lähteitä tai faktaa. Mä oon niin kyllästynyt, että aina löytyy pakasta se joka vetää kaikesta herneen nenään. Ehkä sun pitäis mennä ittees ja ajatella ettei kaikesta täydy ettiä virheitä ja ajatella asioita negatiivisesti. Musta sun pitää vaihtaa sun asennetta ja lukea uudestaan. Ehkä sit tajuat mitä hain tolla. Ei mulla muuta.

      Poista
    9. No tuskin sun kaverit käyttäytyy noin sen takii et ne on kauniita.

      Poista
    10. Itse olen Nimon tuntenut hyvin kauan ja voin sanoa että ollaan koettu aika paljon kaunista ja rumaa yhdessä. Yksi asia jota arvostan tässä ihmisessä on se, ettei hän tahallaan menisi puhumaan ihmisistä pahaa. Oli tämä ihminen sitten suuri- tai pienikokoinen, kehityksestään jäljessä, suomalainen tai ulkomaalainen tai vaikka epämuodikas hissukka. Nimo osaa arvostaa erilaisia ihmisiä ja vaikka tulet kritisoimaan niin hän osaa arvostaa palautettasi edes jollain tapaa. Tässä postauksessa ei kuitenkaan ole tarkoitus haukkua ketään. Nimo puhuu omista mielipiteistään ja niistä on turha kiistellä, anna Nimon tehdä blogistaan juuri sellainen kuin hän itse tahtoo ja kirjoittaa asioista juuri niin kuin hän itse ne näkee. Jos näin et tahdo tapahtuvan niin ole hyvä ja sulje tämä blogi ja etsi käsiisi itseäsi enemmän miellyttäviä blogeja.

      Poista
    11. En ymmärrä, miksi se pitää aina nähdä niin negatiivisena asiana, jos joku haluu kertoa oman mielipiteensä. Nimo kertoi mielipiteensä vaan tässä kirjoituksessa, eikä mielestäni missään vaiheessa sanonut, että ulkoisesti kauniilla ihmisillä olisi paska luonne. Mua ärsyttää tässä maailmassa se, että ei saisi kertoa mielipidettään ilman, että saa siitä paskaa niskaan. Ensimmäinen anonyymi taitaa olla tällainen ihminen, josta tässä tekstissä puhuttiin, ja veti herneet siksi nenäänsä. :)

      Poista
  7. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  8. sä oot kaunis, sun asenne ja suorasanasuus on jotain niin upeeta :-).

    VastaaPoista
  9. saatteks te somalit käydä salilla? ihmettelen ku en ikin nää ketää huntupäitä treenaamassa? :D Jos sä kävisit salilla, ni ehkä loppuis toi valittaminenki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä:D (Y)

      Poista
    2. Ai vaan laihuus tekee ihmisestä kauniin?. Jos oot sitä mieltä voit saman tien painua kaivoon, koska mua ei kiinnosta keskustella sellaisen ihmisen kanssa.

      Poista
    3. Pakko kyllä puuttua tähänkin... Nimo sanoo olevansa pullea koska hän hyväksyy itsensä ja on sujut itsensä kanssa :D

      Poista
    4. Vittu lol mitä paskaa. Oot ihan mieletön bloggaaja just tän takia että kirjotat suoraan niinkun asiat näät kaunistelematta. Just se erottaa sut muista bloggaajista:> Älä ikinä lannistu Nimo :)

      Poista
    5. KYSYIN HELVETTI SAAKO SOMALIT KÄYDÄ SALILLA, KOSKA SIELLÄ OLLAAN YLEENSÄ VÄHEMMISSÄ IHON MYÖTÄISISSÄ VAATTEISSA?

      Poista
  10. Olen ihan samaa mieltä tost sun kirjotuksest, kannattaa olla kiitollinen siitä mitä on,eikä turhan takia vaan haukkua itseään. Mäkin olen kuullut, miten kauniit tyypit haukkuvat todella julmasti itseään, täysin syyttä. Mutta mun mielestä säkin olet todella kaunis, upeet hiukset ja muutenkin tummaihoiset on tosi nättejä.

    VastaaPoista
  11. 'olen valmis laittaa itseni tehosekottimeen ja juoda itseni pois' -oot ihan mahtava! Tosi hauskaa ja hyvää tekstiä

    VastaaPoista
  12. Nimo, kauneutesi vuoksi tulin lukemaan blogiasi :)

    VastaaPoista
  13. Löysin blogisi FB:n bloggaajat -yhteisöstä hetki sitten, ja pakko vaan sanoa, että lyhyen selailun jälkeen blogisi nimi sopii ihan täydellisesti tähän blogiin! Olet todella, todella kaunis, upea nainen ja tekstit ovat hauskoja ja kiinnostavia. Jään ehdottomasti lukijaksi, ja aion vielä huomenna selailla lisää blogiasi, oikein ajan kanssa! :)

    marikajuliana.blogspot.fi

    VastaaPoista
  14. Kauneutesi näkyy tässä tekstissä. Vaikka tiedän että en minäkään ole täydellinen, ei kukaan vaikka olisi pitkät hiustenpidennykset, laiha anorektikon näköinen kroppa tai barbien meikki. Ulkonäkö ei kerro luonteesta vaan tämä täydellinen teksti. Pakko sanoo.. Wau vaikka tää teksti onki aika vanha.

    VastaaPoista
  15. Oon kyllä niin samaa mieltä sun kanssa! En oo koskaan ymmärtänyt et miten jotkut panostavat ulkonäköön niin paljon ku menee kouluun ja sen jälkeen viel valittaa kuin rumalta näyttää ja ite seisoo vieressä ilman meikkiä kulahtaneessa hupparissa ja lökäreissä :D

    VastaaPoista