tiistai 25. marraskuuta 2014

Mun matka BB-tähdeksi / toinen osa


  Enää viikko, istun paniikissa kotona yrittäen päättää mitä pakkaan mukaan. Kolmeksi kuukaudeksi tavaraa yhteen matkalaukkuun, tämän oli pakko olla vitsi. Se oli pitkä aika päättää, että millaisia vaatteita ottaa mukaan. ''Tarviinko talvitakkia, bikinejä vai villasukkia?'' - pähkäilin itsekseni. Mä en ole kauhean suunnitelmallinen ihminen, loppujen lopuksi kävi niin, että päivää ennen lähtöä raivasin vaatekaappiani kuin vanha akka hulluilla päivillä. Ihan sama mitä otan mukaan, kunhan on jotain päälle pantavaa.

  Tässä kohtaan olin päättänyt kertoa vihdoin poikaystävälleni, että en pakkaakaan Pariisin matkaa varten vaan olen lähdössä Big Brother- taloon. Istutin hänet kahden istuttavaan ruokapöytääni tietämättään minkä pommin aion räjäyttää hänelle. Hän katsoi minua silmiin kummastellen, että miksi näytän niin vakavalta. ''Onko kaikki hyvin, Nimo?'' - sanoi hän minulle. Mä vaan mietin miten pukisin kaiken sanoiksi, sen että lähden pitkäksi aikaa tai en tiedä oonko pitkään, mutta lähden kumminkin huomenna. Loppujen lopuksi pitkän hiljasuuden myötä, ja tuhannen tuskan hien jälkeen, mä vain möläytin sen.
''Et oo vittu tosissas'' - oli ensimmäinen lause, jonka hän minulle sanoi. Mä olen tosissani, olen maksanut kolmelle kuukaudelle vuokrat, hommannut kissalleni hoitopaikan ja laukut odottaa eteisessä pakattuna huomenna aamulla tulevaa kyytiä. Alkushokin jälkeen, hän halasi mua tiukasti ja sanoi: ''Älä nolaa itseesi''. Nämä sanat jäi kummittelemaan mun mieleen, en mä lähde nolaamaan itseäni ja jos nolaisinkin nii eihän se maailmaa kaada. Eikä kukaan, joka nolaa itsensä tee lähtökohtaisesti sitä.

   Seuraavana aamuna kävin pääni sisällä, mitä kaikkea pakkasin mukaan ja huusin aina vähän väliä, check. Huomasin myös että mulla ei ole aikaa tyhjentää jääkaappiani, ja koska en halunnut, että kaikki ruuat mätänee siellä monen kuukauden ajan nii soitin silloiselle parhaalle kaverille. Hän tuli pikaisesti käymään juuri ennen H-hetkeä. Annoin avaimeni hänelle kouraan ja käskin tyhjentämään jääkaappini. Se oli menoa nyt.

 Illalla sain mikrofonin kouraani, jonka pujotin olkalaukun lailla yli pääni. Mikrofonini tuli olla minulla kuin kivääri armeijapojalla. ''Kannat tätä kaikkialla, oli sitten mikä tahansa'' - sanoi minulle mies. ''Kyllä herra kyllä'' - vitsailin, koska meno tuntui armeijalta. Käveltiin läpikuultavan oven taakse, ja tiedostin, että se ovi aukeaa pian. Seison siinä paniikissa oven takana, ja koitan kurkkia ovien väliin jääneestä raosta omaa esittelyä, joka parasta aikaa pyörii studioyleisölle. Tunnen suurta myötähäpeää, ''Olen ihana!'' - lauseeseen päättyi minun esittely, jolloin studioyleisö repesi raikuviin aploodeihin. Samalla hetkellä ovi, jonka takana olin paniikissa seissyt jo hetken pamahtaa auki. Olo on kuin alastamolla ihmisillä, joka on juuri astunut Siwaan. Sitä tunne vyöryä, jota kävin sillä hetkellä ei voi selittää sanoilla. Yleensä mä oon se akka, joka kouluissa rakasti luokan edessä esiintymistä, mutta tälläinen tuijotus ja huomio on ihan täysin omaa luokkaansa. Yritin vain keskittyä laittamaan töppöstä toisen eteen, jotta pääsen Sauli Koskisen luo, joka kauniisti hymyili juuri valkaistulta näyttävillä hampaillaan.

 ''Kävele ja vilkuta coolisti. Äläkä näytä siltä että sua jännittää iha perkeleesti'' - toistin itselleni pääni sisällä. Mulla löi pää iha tyhjää, enkä oikein pystynyt edes kunnolla vastaamaan Sauli Koskisen esittämiin kysymyksiin. Yritin vain bongailla yleisön joukosta minua saattamaan tulleita ystäviäni. Ennen kuin ehdin ne edes löytämään, minua käskettiin ottamaan avain lootasta. En oikein ymmärtänyt mitä kumpikaan juontajista minulle selitti, ihan kuin heistä ei edes tulisi mitään ääntä. Tuijotin vaan Saulia, ja nyökkäsin, sille mitä ikinä se mulle sanokaan. Edestäni löysin kaksi ovea, joihin kokeiltiin avainta, jonka olin ottanut lootasta. Jompi kumpi niistä avautui, ja molemmat juontajat toivottelivat minulle onnea. Hämmentyneenä vain kävelin ovesta sisään, ja ovi sulkeutui perässä.

 Täällä sitä nyt ollaan. Big Brother- talossa. Oven sulkeuduttua perässäni menin sisään kellaria muistuttavaan rotan koloon. Ensimmäinen ajatus oli, ''Miks mä oon täällä?''.  Mun kuvitelmissa Big Brother- talo oli rahvas ja hienosti sisustettu talo, eikä mikään kolo missä roikkui vanhoja tavaroita seinällä. Nopean talon vilkasun jälkeen tuli minua kättelemään nukkumattia muistuttava mies henkilö, joka kutsui itseään Tommyksi. ''Ootko sä se bloggaaja?'', sanoi mulle hennon kaunis suomalainen blondi tyttö, jolla roikkui housuissa enemmän ketjuja kuin pari päivää sitten rikki menneestä polkupyörästäni. Siitä hetkestä asti, mä tiesin, että tulen toimeen kyseisen tytön kanssa, jonka nimi paljastui Annaksi.''Uimarengas, alushousut, korkokengät, tennismailoja, rullaluistimet'' - luetteli Anna, joka tuntui olevan vieläkin aivan pihalla omasta sisääntulostaan. Siinä me kolme istuttiin, ja mietittiin, että miksi talo näyttää tänä vuonna tältä.

  Nopeasti tilanne muuttui, kun ihmisiä rupesi tulemaan sisään kuin liukuhihnalta ja studioyleisö hurrasi mitä kovemmin jokaisen asukkaan kohdalla. Sisään tuli Jonna, jonka ääni oli kuin suoraan aamuradiosta ja jutut vielä paremmat. ''Jos mä saan valita nukkumapaikan niin tosta tytöstä tulee mun sänkytoveri'' - muistan ajatelleeni. Ihminen luonnollisesti hakeutuu niiden seuraan, joista pitää. Tämän takia tiesin jo heti, että Jonnan kaltainen hölösuu on juuri sellainen ihminen keneen tutustuisin myös ulkomaailmassa. Kun taas verrataan hetkeä sitten sisään tulleeseen kahteen vanhaan rouvaan. Tuulikkiin ja Armiin, ajattelin, että eihän mulla ole heidän kanssa mitään yhteistä? Nopeasti huomasin myös porukkaa seuraten, että meitä kaikkia ei yhdistä muu kuin tämä ummehtunut rotan kolo, jota kutsutaan Kellariksi. Jokainen ihminen vaikutti toista kummallisemmalta, ja erilaisemmalta. Juuri sellainen joukko, joka ei oikeassa elämässä ikinä istuisi saman ruokapöydän ääressä. Erilaisuus on mun mielestä rikkaus, jonka takia minusta oli hienoa, että tästä maasta löytyy niin erilaisia ihmisiä toisiinsa verrattuna.

 Yritin olla kohtelias ja vaihtaa kuulumisia mahdollisimman monen kanssa. ''Oliko se Jarno?'' - sanoin miehelle, jonka murre oli niin paksua ja jonka paidassa luki - pohojanmaalanen. Missäköhän seki on? Mä vierastin todella paljon juuri Jarnoa, sillä hänen puhetapansa oli karkeasti nii erilainen kuin tälläisen espoolaisen 19-vuotiaan nuoren tytön. Juttelin hetken myös toisen murrekkaan tyypin kanssa, joka puhui lehmistä minulle, Tuija. Tykkäsin Tuijasta saman tien, mutta hänkin tuntui niin kaukaiselta. Ihan aito lehmätyttö, joka oikeasti lypsää omista lehmistään aamukahviinsa maidot. Mä luulin, että pieniä maitoa tuottavia naveettoja ei ole edes enää tänä päivänä. Kai se johtu siitä, että ainoa mitä opetetaan täällä kehä kolmosen sisäpuolelta on, että maito tulee Valiolta.

 Siinä me nyt oltiin, kahdeksan toisilleen täysin tuntematonta ihmistä saman läävän alla. Mä tosiaan luulin, että vain me ollaan tämän vuoden Big Brother-asukkaat, ja että me joudutaan asumaan metri kertaa metri-tuntuisessa huoneessa, josta ei ollut edes mahdollisuus päästä ulos. Kunnes ovi pamahti auki, ja studioyleisö hiljeni. '''Haloo, apua lisää ihmisiä'' - kuulin oven toisella puolen ruokapöydässä istuvien ihmisten huudelleen. Siellä he olivat, yhdeksän muuta ihmistä aidan toisella puolella luksuudelta näyttävällä puolella. Se oli ihana huomata, että meidän ei tarvitsekkaan homehtua noin pienessä tilassa, mutta meitä jakoi toisesta porukasta aita, joka näytti siltä, että se on raahattu naapurin rakennusmaalta. Kaikki kättelivät toisiaan aidan läpi, mutta puolienkaan nimet ei tahtonut jäädä päähän. Minussa heräsi suuri hämmennys, minkä takia meitä on näin monta ihmistä ja miksi meitä jakaa aita?. Eikö Big Brother olekkaan pelkkää juhlimista ja sekoilua tänä vuonna?

xoxo: Nimo

42 kommenttia:

  1. Nimo, tää on aivan huikee postaus, ja pystyin niin samastumaan sun tuntemuksiin! Osaat hyvin nitoo ajatuksesi tekstiksi. Hajosin hieman tälle: "jolla roikkui housuissa enemmän ketjuja kuin pari päivää sitten rikki menneestä polkupyörästäni." :D En kestä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi Anna Anna, ei sua pysty paremmin kuvailemaan :-) oot rakas!

      Poista
  2. "Silloinen paras kaveri"? Puhuit muistaakseni bb:ssäkin tästä kaverista. Mitä tapahtui? Miksette ole enää kavereita? Ainiin, ja sä olit mun lemppari bb:ssä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikki selviää kyllä seuraavissa osissa :-) Dont worry! Ja kiitoksia murunen :-)

      Poista
    2. Ööö ehkä se ei jaksanu kattoo tollasta huomiohuoraa...

      Poista
    3. kumpikoha täs huomiohuora on sinä vai nimo ?
      nimo kirjottaa asiaaa sä taas täyttä paskaa kasva "huomiohuora"

      Poista
  3. Tosi kivasti kirjotettu postaus ja hyvin oot kuvaillut nuita tuntemuksia :).

    VastaaPoista
  4. Ootsä löytänyt uuden parhaan ystävän? :) Ja ootsä viel paljon tekemisis kavereitten kanssa joita sä tunsit ennen kun menit taloon? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanotaan toistaiseksi näin että kavereita tulee ja menee mutta tosiystävyys säilyy vaikka kävisi mitä :-) stay tuned, kaikki kyllä selviää aikanaan!

      Poista
  5. Kiva lukea sun kokemuksista ja tuntemuksista BB-talossa. Media antaa kuitenkin jollain lailla aina yksipuolisen ja ehkä vääristyneenkin kuvan ihmisistä. Mukava siis lukea sun omia mietteitä. Osaat kirjottaa tosi hyvin ja monipuolisesti! :)

    http://kukapelkaapallinaamaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri tän takia mä ajattelin jakaa jokaisen fiiliksen ja kertoa mitä on tapahtunut oikeasti loppujen lopuksi :-) mua ei haittaa vaikka jotkut tuomitsisi mut ihan täysin nykyisestä julkisuuskuvastani, mutta loppujen lopuksi mä tiedän itse että en ole typerä "musta blondi" jollaista kuvaa musta on annettu. Mutta kiitoksia kommentistasi :-) ja kävin lukemassa myös blogiasi, onnea sulle ja sun avoimelle suhteelle <3

      Poista
  6. Saanko kysyy millä elät, maksat vuokras js ryyppäät, josset kerran käy töissä?

    VastaaPoista
  7. Mahtava teksti :-)

    Voi niin kuvitella kun luki tätä, että itse kävelisi BB Taloon.

    VastaaPoista
  8. Nimo oot niin ihana <3 näitä sun juttujas jo odottaa tosissaan :--)

    VastaaPoista
  9. Ei hitsi repesin tolle "nukkumattia muistuttava mies henkilö" :DD

    Tosi mielenkiintosia nää sun kirjotukset. Olisi kiva tietää millasissa väleissä ootte Jarnon kanssa. Mun mielestä olitte tän kauden mielenkiintoisin ja sympaattisin parivaljakko, oikein kunnon frenemies. En tiedä miksi, mutta se kun teitte rottatehtävän aikana niitä silakkapihvejä ja naureskelitte yhdessä kaikkien kinojen jälkeen sai mut jotenkin tosi hyvälle tuulelle. Harmi kun tipuitte jo niin aikasin, olisitte varmasti antaneet vielä paljon viihdyttäviä hetkiä talossa. Muutenkin harmittaa, kun susta annettiin mielestäni huonompi kuva koosteissa, kuin mitä 24/7 näkyi. Kaikkea hyvää Nimo, olit kyllä yks tän kauden parhaita asukkaita! :)

    VastaaPoista
  10. Oi vitsit, kirjotat kyllä niin hyvin että! Jatka samaan malliin! :)

    VastaaPoista
  11. Kokeile viikko vegaanina ja kirjota tönne kokemuksista :) koska eläimet ei oo ruokaa.. ja ärsyttää ihmisten asenne kasvisyöntiä kohtaan yleensäkkin
    t. hippityttö

    VastaaPoista
  12. Moikka Nimo sä oot tosi kaunis ja sulla on mielenkiintoiset kasvot susta vois tulla hyvä malli plus kauniit kurvit sulla ;)

    VastaaPoista
  13. Nimo olet ihanan aito ja hauska ihminen jollaisia on harvassa. :D Blogisi on tosi mielenkiintoinen ja vlogisi ovat aina yhtä hauskoja :) Jatka samaan malliin :)

    VastaaPoista
  14. NIMO!! Yritin aamulla kommentoida mut ei tullu tänne.
    Kuvailet tosi omaperäisesti ja hauskasti. Musta ois kiva kuulla sun tuntemuksia viikkotehtävistä ja Kiron kivikosta ja toki bileistä. Haluaisin tietää myös miten tutustuit Joniin ja että miten sun elämä jatku talon jälkeen (miten läheiset reagoi, luitko kommentteja, katoitko jaksoja jne...). Nää oli kuitenkin vaan mun toiveita, kirjota sitä mitä itse haluut (:

    Ja vielä loppuun: Vaikutat tosi upeelta ja mukavalta ihmiseltä. Olit mun suosikki BB:ssä (jo esittelyvideosta alkaen :D) ja oot mun idoli, jos nyt niin voi sanoa :)

    VastaaPoista
  15. VITTU MITEN NOLOA LAITTAA KUVA OMASTA NAAMASTA SILMÄT KIINNI KU TOINEN RIPSI ROIKKUU POSKELLA.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tää on mun blogi ja laitan just sellasia kuvia kun haluan. Miten ois ens kerralla farkut nii että sepalus auki? ;)

      Poista
  16. Mahtava postaus ! Ku itte alko kuvitteleen et jos olis ollu sun tilalla ni alko sellanen pieni ömm "paine" tuntuun päässä, oisin ite varmaa ollu paniikissa ja yrittäny paeta :D mut olit yks parhaista talos, tsemiä girl ! ^^

    VastaaPoista
  17. Kysymys ei liity mitenkään postaukseen, mutta haluaisitko joskus tehdä koko kämppä esittelyn videolla? :)
    Vaikka se näkyykin videoissa, mutta ois kiva nähä se ihan kokonaisuudessa! Oot ihana <3

    VastaaPoista
  18. ootteko jonin kaa pari?

    VastaaPoista
  19. Kuinka on mennyt bb:n jälkeinen aika? Onko ikävä taloa ja isoveljen kuulutuksia? :D menisitkö uudelleen? Kenen kanssa tulit eniten/vähiten toimeen? Kenen kanssa riitelit eniten? :D tykkäsin sua seurata! :) sä oot niin semmonen ku sä oot, et mun mielestä esitä mitään! Nyt on jo ikävä sua! :( kaikkea hyvää elämääsi! :) <3 instagramiin vaan lisää kuvia niin saa seurata sua sen ja tämän blogin kautta! :) ps. toi videopostaus oli tosi kiva! :)

    VastaaPoista
  20. Tosi mielenkiintoinen teksti ja oot kyllä super-kaunis!

    VastaaPoista
  21. pakko kommentoida :D muistan ku otit sun ton rannetatskan, ja laitoit kuvan oisko ollu ig:see, nii kirjotit siihe jotai 'Mandela tattoo, ja #proudafrican' tms. nii kai sä tiiät et se on mandAla tatuointi eikä sil oo mitää tekemistä Mandelan kanssa?

    VastaaPoista
  22. Moikka nimo! En haluu tunkeilla sun yksityiselämään liikaa, mut voiks kertoo miten sun parisuhde voi nykyään? Asutteko yhdessä? Lapsia tulossa?

    Tiiän että on ehkä hieman törkeetä tälläsii udella, mutta kai voit edes kertoa että oletteko yhdessä? Netti täynnä spekulointia teistä kahdesta :-D

    Anteex jos loukkaan sua jollaan tavalla, kun kyselen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ahkerasti ainakin poistellut sinkkunaisten kysymyksiä poikaystävästään:D eiköhän siitä voida päätellä jotakin:DD

      eivätköhän asu vielä yhdessäkin:D

      Poista
  23. Oot kyllä läski ja sun suu on kaamea niggerhuulinesi.
    Millä elät ja mistä saat rahaa? Sossuko maksaa sun idioottimaiset vloggaamiset ja muut. Kuvittelit onneton, että saat olla pitkäänkin talossa. Olit yksi suurin inhokki. Eikö se kerro jotain?
    Joko tiedät, mitä on antibiootti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei taida sullakaan kyllä olla ihan kaikki muumit laaksossa ku pitää tolleen tulla lyttäämään toisia. :D veikkaisin kyllä et yritykseksi jäi, en nimittäin usko et Nimoa jaksaa tämmöset turhat paskakommentit kiinnostaa :) kato peiliin ja mieti ootko ite täydellinen ja tuu sit inisemään :D

      Poista
  24. Sä ootki girl with additute . Kirjoitatki tunneel����

    VastaaPoista
  25. Jeee tuöeeko tämään vlogi video? :))

    VastaaPoista
  26. Hei, kirjotat tosi hyvin ja haluisin lisää tekstejä bb-talossa asumisesta. Millon tulee jatko-osaa? Ootan sitä jo innolla!

    VastaaPoista
  27. Hei Nimo !sinä ja Anna olitte supersulosia ja ihania ja raivostuin kun jouduit ulos kiroilun takia ilman nimeämistä.oliko sun mielestä Tuulikki ja Armi ärsyttäviä tai ei niin leveleillä sun kans vaan iän vuoksi vai muutenkin? pistä vaan kuvausta Bb-elämästä, tulee ilmi eri näkökulmia kun tv:stä

    VastaaPoista